Na deti sú kladené čoraz vyššie nároky. To neplatí iba v škole ale aj v bežnom živote. Už dieťa do desať rokov musí ovládať základy finančnej gramotnosti. Premýšľali ste nad tým, kedy je vhodné začať deťom dávať vreckové? Odpoveď na túto otázku s univerzálnym vzorcom neexistuje. Každý rodič je iný, rovnako ako je iné aj každé dieťa. Pokým jedno si peniaze dokáže ušetriť, druhé ich minie v priebehu dňa. Deti treba vzdelávať nielen doma. Vytvorenie priestoru na výučbu finančnej gramotnosti by bolo ideálnym riešením. Bohužiaľ na našich školách aktuálne nie je priestor na zavedenie takéhoto vyučovacieho predmetu do výučby.
Ostáva to teda na nás – rodičoch. Dieťa môžeme viesť k lepšiemu hospodáreniu s peniazmi viacerými spôsobmi. Jedným z nich je zavedenie vreckového. Pri dodržiavaní frekvencie a výšky vreckového ale musíme byť striktný. Inak by vzdelávanie stratilo zmysel a skôr by deťom uškodilo ako im pomohlo. Efekt ktorý by prišiel s nedodržiavaním systému by sa podobal modelu: Chcem peniaze, zažiadam a dostanem aj navyše ak ich miniem. A to je veľmi nebezpečný zvyk do budúcnosti. Výsledkom by mohla byť v dospelosti odkázanosť na pôžičky, ktoré by prišli vtedy ak si zažiada peniaze navyše.
Pozitívnejšou skúsenosťou ale môže byť výuka šetrenia. Ak dieťa zvládne ušetriť peniaze a ovládnuť nutkanie nakupovať čo len chce, môžeme postúpiť na vyšší level. Chceš niečo drahšie, už si vieš ušetriť – tak ťa naučím ako ti peniaze budú zarábať samé. Tretím levelom finančnej gramotnosti detí je naučiť ich nielen že peniaze prichádzajú, odchádzajú a šetria sa. Je to aj naučiť ich, ako si ich zarobiť pasívne. Do tejto fázy výučby sa deti často nedostanú. Je to ale škoda. Ak dieťa zvládne pochopiť postup pasívnej generácie prímu, je tu ten najvyšší predpoklad, že v dospelosti bude úspešným a zarábajúcim jedincom. Nebojte sa deti teda zapojiť aj do systému investovania. Na začiatok zvoľte niečo jednoduché. Napríklad investovanie do zlata. Je dostupné aj v nižších finančných čiastkach a dieťa ho môže reálne držať v rukách. Tento systém je teda pre neho ľahšie pochopiteľný.